• Passer modell: SystemRens Motorrens brukes til rens av alle typer varme- og kjølesystemer. Ferskvannskjøling: Hell væsken på kjølesystemet og start motoren slik at væsken får sirkulere godt. Kjør gjerne noen turer slik at motoren blir varm. La stoffet virke ca 2 døgn. Tapp av, skyll godt igjennom og fyll med rent vann og frostvæske. NB: Sinkanoder må fjernes før bruk av Motorrens. Saltvannskjøling: Steng inntaksventilen. Tørn motoren til den er tom for saltvann. Fyll på med riktig dosering ferskvann og Motorrens på inntakssiden, til blandingen begynner å boble ut eksosen (prosedyren må tilpasses hver enkelt motor avhengig av hvordan kjølesystemet er oppbygd). La væsken stå i ca 2 døgn. Etter rens åpnes bunnventilen og motoren kjøres. Hekkaggregat: PÅ LAND: Senk aggregatet i en stamp med blanding dosert til 20%  SystemRens. La motoren gå ett minutt for så å vente 30 minutter. La motoren gå ett nytt minutt for deretter å la aggregatet stå i væsken i ca. 1 døgn. Start motoren ett minutt. Væsken er biologisk og kan tømmes rett på sjøen eller i sluk sammen med ferskvann. Skyll til slutt aggregatet i ferskvann. Denne prosessen kan utføres v.h.a. spesialpumper, ta kontakt med nærmeste forhandler av SystemRens eller med oss i System Rens. PÅ SJØ: Ta kontakt med nærmeste forhandler av SystemRens Påhengsmotor: Motoren kjøres i ett fat med SystemRens (blanding 15 - 20%)  i 5 - 10 minutter. Vent 1 - 2 timer, kjør motoren på nytt i ca 5 til 10 minutter. Vent ca. 1 døgn og kjør motoren på nytt i 5 til 10 minutter. Får motoren nå kjøling så skyll med ferskvann. Dersom den fortsatt er tett, snu motoren opp ned og drypp rent konsentrat i inntaket og la dette stå min. 1 døgn. Etterfyll med konsentrat i perioden. Kjør deretter motoren i ett fat med SystemRens (blanding 15 - 20%) i 5 - 10 minutter. Vent 1 - 2 timer, kjør motoren på nytt i ca. 5 til 10 minutter. Husk at vesken i konsentrat er svært sur. Du vil ikke merke noe ved å få den direkte på huden, men vi anbefaler likevel å bruke gummihansker og vernebriller ved inndosering. Rens anbefales hvert 2. år. Egenskaper Leveres i 1 liters flaske. Anbefalt blandingsforhold 15 - 20% Fjerner alle typer belegg i rørstystemer raskt og effektivt Skader ingen typer rør eller pakninger Bilogiskt nedbrytbar NB!! sinkanoder må fjernes før bruk av Systemrens.
  • Tilbud!

    Manifold eksosalbue/riser Indmar

    Opprinnelig pris var: kr 4500.Nåværende pris er: kr 3000. inkl. mva.
    Passer modell: Motor GM 305 / 350, Ford V8,  Ford 302 / 351
    Inkludert deler: Riser pakning stk1 Gjengestang stk4 Enden av gjenger 3/8" 24UNF og 3/8" 3/16 UNC Mutter stk 4 Skiver stk 4 Plugg 3/4" NPT
      Passer modell eksosmanifold: Klikk her  
  • Passer modell: Indmar V8 305 og 350. Pleasurecraft V8 302 og 351 Indmar V8 302 og 351 Pleasurecraft V8 302 og 351 Waukesha V8 302 og 351 Ford Small Block  V8  302-351 GM small Block V8 305-350 GM Big Block V8 454   Produkt: eksosalbue/riser brukes på manifold. Se vare Klikk her    
  • Passer modell: Commander V8 302 og 351 Crusader V8 302 og 351 Indmar V8 302 og 351 Intercepter V8 221, 260, 289, 302 og 351 Mercruiser V8 Modell 188, 215, 225, 233, 255, 302, 351 and 888 OMC V8 302 og 351. Model 170, 175, 190, 235, 240 and 250 hk Palmer V8 302 og 351 Pleasurecraft V8 302 and 351 Volvo V8 307 og 340 Waukesha V8 302 og 351 Chris Craft V8 283, 302, 305, 307, 327 & 350 Crusader V8 283, 305, 307, 327 and 350 Daytona V8 Modell 200-283 and 300-327. Flagship V8 283, 327 og 350 Mercruiser V8 Modell 190, 198, 225, 228, 250, 260, 270, 280 og898 drive units. OMC V8 283, 305, 307 and 305 cu. in. Models 185, 200, 225, 230 and 260 hk. Pacer V8 305, 307 og 350 Chris Craft V8 454 Crusader V8 427 and 454 Mercruiser V8 Modell 325, 330, 340 og 350   Inkludert: Bolte lengde 1 3/4" Gjengestang 16UNC stk 4 Gjengestang 24UNF Bolt 16UNC x 3 ¾ stk4 Mutter stk4 Skive stk 4 Plugg ¾ ” NPT stk 1   Produkt: eksosalbue/riser brukes på manifold. Se vare Klikk her

Tittel

Gå til toppen