Generelle salgs og leveringsbetingelser

Grenland Radiator & Sveis

GRS Marinedeler

Kjøpsbetingelser
(Gjelder ordre på grenland-radiator.no, som sendes fra Skien)

Priser: (Gjelder både på grenland-radiator.no eller fra vårt lager)
Gitte priser og øvrige opplysninger anses alltid som inkludere merverdiavgift. Dersom det i tidsrom mellom tilbud/bestilling og betalingstidspunkt blir vedtatt prisforhøyelser fra selgers leverandør, forhøyede tollavgifter, valutaendringer eller andre avgifter har selger rett til å forhøye prisen tilsvarende. Frakt kommer i tillegg.

Hvis kunden er skyldig i bestilling av feil vare, belastes fraktkostnader kunden. Skulle selger være skyldig i feilbestilling, belastes fraktkostnader selger.

Alle priser er inkl. m.v.a. Vi tar også forbehold om evt. feiltrykk av priser.

Forsendelse:
Vanlige forsendelser er med Bring eller Posten, du kan selv velge forsendelsesmåte i kassen. Større forsendelser sendes med Tdi Transport & Logistikk, dersom ikke annet avtales. Du kan mot tilleggskostnad også velge bedriftspakke ”dør-dør” og bedriftspakke ”ekspress over natt”. (Kan kun sendes til bedrifter som har åpent innenfor vanlig arbeidstid.)
Dersom du ikke gir annen beskjed benytter vi servicepakke til private og bedriftspakke til bedrifter.

Leveringstid:
Grenland Radiator & Sveis/GRS Marinedeler har det meste på lager, og komplette forsendelser sender vi innen 3 arbeidsdager fra vårt lager i Skien. Vi prøver å levere mest
mulig komplett, slik at det blir billigst mulig for deg. Vanligvis vil det ta 3-5 dager, litt avhengig av hvor i landet du bor, fra
du bestiller til du mottar varene. Men i enkelte tilfeller må vi vente på bestilte varer fra vår leverandør.

Restordre:
Restordre sendes fraktfritt. Restordre på beløp under 500 Kr slettes, noe du eventuelt vil få melding om pr. epost. Vi
noterer ikke rest på hasteordre.

Betalingsbetingelser ved ordre.

Vi bruker forskuddsfakturering som betalingsløsning i nettbutikken.

Betalingsbetingelser ved ordre registrert via telefon, epost eller chat:

Varene sendes i oppkrav eller mot forskuddsbetaling etter avtale. Vipps er også et betalingsalternativ for forskuddsbetaling. Kredittsalg kan avtales forutsatt godkjent
kredittvurdering.

Ta kontakt med vårt kontor på Tlf: 40 28 64 24 eller

E-post: post@grenland-radiator.no

E-post: post@grsmarinedeler.no

hvis du ønsker å handle på kreditt.

Produktspesifikasjoner:
Vi gjør vårt beste for at alle oppgitte spesifikasjoner skal stemme. Vi opplever likevel at varer endres av produsenten. Vi tar derfor et forbehold når det gjelder spesifikasjonene, men ved feil eller endring har du full bytterett uten noen omkostninger for deg. Vi må ta forbehold om evt. trykkfeil i nettbutikk.

Skade ved transport:
Vi tar ansvaret for at varene kommer frem til deg i god stand. Dersom emballasjen er skadet må du kontrollere
forsendingens innhold før du aksepterer levering. Gjør deretter merknad på fraktbrevet eller på Postens skjema, og
meld skaden til oss. Vi sender deg nye varer kostnadsfritt, og vi ordner med videre oppfølging overfor Posten eller transportøren.

Reklamasjon:
Ved mottak må kjøper undersøke varen grundig og reklamere åpenbare mangler straks og senest innen 7 dager. Det er en forutsetning at produktet ikke har vært utsatt for unormale driftsforhold, det ikke er gjort tilkoblinger eller inngrep i varen uten selgers samtykke. Det samme gjelder dersom skade oppstår som følge av ukyndig eller feilaktigbruk, mangelfullt vedlikehold, feil ved vann og strømforsyning eller andre ytre påvirkninger

Ved restaurering og salg av båtkjølere gjelder reklamasjon og garantibetingelser kun når monteringen av disse er foretatt av fagpersonell.

Bytting:
Dersom du ønsker å bytte varer du ikke har bruk for, så kan vi også ordne dette. Bytting forutsetter at varen tilbakeleveres i fullgod stand og i original emballasje, og at du har kontaktet oss på forhånd for godkjenning.

Angrefrist:
Du har alltid 14 dagers angrefrist ved kjøp på postordre. Kjøper må dekke returporto, og vil få full refusjon for
returnerte varer. Dette forutsetter at varene returneres i fullgod stand og i original emballasje. Oppgi ditt
kontonummer så får du utbetalt beløpet omgående.

Pakker som ikke hentes:
Dersom du velger å ikke hente ut pakken må du gi oss melding, samt sørge for å betale returporto. Pakker som
kommer i retur uavhentet uten beskjed påfører deg kostnader i form av porto og returgebyr. Gebyr kr.450,-

Retur må ikke sendes i oppkrav:
Ekstrakostnader som følger av dette faktureres deg sammen med et behandlingsgebyr – eventuelt velger vi å la pakken gå i retur til deg. Større varer som returneres med bil/båt må ikke sendes med ”mottaker betaler frakt” uten etter avtale med oss. Vi har egne frakt- avtaler vi ønsker å benytte, og sørger for at Bring tar hånd om pakken, dersom du gir oss beskjed.

Tomt på lager:
Dersom vi er tomme for en vare, vil vi der det er mulig levere et tilsvarende produkt. Dersom du ikke ønsker
erstatningsvaren kan du returnere denne til oss. I slike tilfeller vil Grenland Radiator & Sveis/ GRS Marinedeler refundere varens kostnad og alle dine
fraktutlegg. Dersom vi sender varer med annen pris enn det som er oppgitt i katalogen har du full returrett på varen, og du får refusjon for både vare og fraktutlegg.

Hjelp oss å bli bedre til å hjelpe deg:
Vi skal gjøre vårt beste for deg slik at du blir fornøyd med oss. Hvis du vil, kan du hjelpe oss med dette, og unngå noen av de tingene som vi av erfaring vet fører til forsinkelser og misforståelser:

Bestill alt på en gang:
Det er mye enklere for oss når du bestiller alt på en gang, i stedet for å ringe flere ganger og legge til nye varer på
ordren. Hver gang en ordre endres må vi stoppe den i systemet, og begynne plukking/pakking på nytt. Dette fører
alltid til forsinkelse av din ordre. Dersom du må endre gjør vi selvsagt det vi kan for at ordren skal gå raskt og feilfritt
gjennom systemet.

Når vi skal ringe deg tilbake:
Hvis vi ikke har kapasitet til å ta telefonen når du ringer kan du be oss om å ringe deg tilbake.

Leveringstid:
Vi vil av og til gå tom for enkelte artikler. Da hender det at vi venter litt på inngående varer før ordren din går av sted. Derfor… ikke vent med å bestille til det haster – selv om vi som oftest er raske, må du likevel beregne litt tid for levering.

Garanti:

Grenland Radiator & Sveis

GRS Marinedeler

følger Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsbestemmelser.

Merk at reklamasjonsrett ikke er det samme som garanti. Produktgarantien varierer, men hvis ikke annet er oppgitt gjelder 12 måneder for nye produkter.

Ved overhalte/restaurering av marine/båt kjølere gis det garanti på 6 måneder.

Ved full overhaling av marinemotor gis det garanti på 12 måneder. (NB; gjelder kun ved fullt motorkit bytte.)

Det gis ingen garanti på reparasjonsjobber uten at det er avtalt på forhånd.

Selger er ikke ansvarlig for driftstap, tapt arbeidsfortjeneste eller annet indirekte tap, som er forårsaket av feil og mangler ved det solgte.

Fabrikknye kjølere, der ikke annet er særskilt bestemt i disse betingelser, gjelder lov om kjøp av 13 mai 1988. Det er en forutsetning at produktet ikke er utsatt for unormale driftsforhold eller er anvendt ukorrekt.

Garanti:
En begrenset garanti i tre år fra kjøpsdatoen gjelder alle eksosmanifold, stigerør og eksosforbindelser produsert av Grenland Radiator & Sveis/GRS Marinedeler.

Med mindre annet er spesifikt angitt, garanterer Grenland Radiator & Sveis/GRS Marinedeler. (“leverandør”) dette produktet mot mangler i utførelse og materiale i tre år fra kjøpsdatoen av den opprinnelige kjøperen.

Etter produsentens beslutning vil vi enten erstatte eller reparere produktet eller deler av det som etter produsentens vurdering har en slik mangel. Den opprinnelige kjøperen skal levere en original faktura, en skriftlig varsel, et kort videoklipp eller bilder av det defekte produktet og sende dette til produsenten på adressen vår eller via e-post. Før reparasjon eller arbeid blir utført på produktet, må kjøperen skaffe seg et RETURN AUTORIZATION NUMBER (RAN); unnlatelse av å skaffe RAN før kjøp eller arbeid utført på motoren, blir da kjøperen belastet for dette.

Leverandørens forpliktelser inkluderer ikke kostnader for fjerning, skade på motoren eller reinstallasjon.

Garantien gjelder ikke hvis produktet har blitt brukt feil, endret, forsømt eller montert/installert feil. Heller ikke hvis reparasjonsarbeid av andre enn leverandør, var årsaken til feilen.

Denne garantien gjelder ikke for skader forårsaket av elektrolyseprosessen (spesielt for aluminiumsprodukter) eller produkter som brukes i racing eller “høy ytelse” -maskiner. Alt arbeid utført av andre, uten å varsle leverandør på forhånd om slik ytelse, og uten skriftlig tillatelse, vil automatisk avslutte kjøperens rettigheter eller rettsmidler mot leverandør.

Garantiene angitt ovenfor er de eneste uttrykkelige garantiene som gis av produsenten med hensyn til dette produktet, eller noen del derav.

Eventuelle underforståtte garantier, inkludert, uten begrensning, eventuelle garantier for egnethet eller salgbarhet, er herved uttrykkelig begrenset til varigheten av denne garantien i tre år.

Denne garantien gjelder ikke andre enn den opprinnelige kjøperen. Uansett hva som er motsatt heri, hvis dette produktet er ekskludert eller brukes til kommersielle formål, utleie eller andre inntektsgivende aktiviteter, skal garantien vare i 3 måneder fra kjøpsdatoen.

Produsenten forbeholder seg retten til å forbedre sine produkter gjennom endringer i design eller materialer uten å være forpliktet til å innlemme slike endringer i produkter fra tidligere produksjon og til å gjøre endringer når som helst i design, materialer eller deler av produkter uten forpliktelse eller ansvar overfor eiere av produkter fra tidligere produksjon.

Returnering:

Det er ikke returrett på spesialbestilte varer/produkter eller reparasjoner.

Grenland Radiator & Sveis/GRS Marinedeler skal alltid kontaktes før eventuelt returnering av produkt/vare.

Denne garantien gir deg spesifikke juridiske rettigheter.